Alanya Belediyesi ve Alanya Rotary Kulübü iş birliğiyle düzenlenen “Dip Deniz Tertemiz” etkinliği, bu yıl 11. kez gerçekleştirildi. Deniz ekosistemini korumak ve çevre bilincini artırmak amacını taşıyan organizasyonda, Alanya’nın kıyıları karadan ve su altından titizlikle temizlendi.
Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakma hedefiyle
yola çıkan etkinlik; çevre gönüllülerini, dalgıçları, sporcuları ve sivil
toplum kuruluşlarını bir araya getirdi. Tarihi Alanya Tersanesi ve Galip Dere
Plajı merkezli yürütülen çalışmalarda, deniz kirliliğine karşı farkındalık
mesajı verildi.
KIYILARDA BİLİMSEL
TAKİP: MLW PROGRAMI UYGULANDI
Etkinliğin Galip Dere Plajı ayağında yapılan temizlik
çalışmasının yanı sıra, bilimsel veri toplama süreci de yürütüldü. Avrupa Çevre
Ajansı tarafından deniz çöpleriyle mücadele kapsamında hayata geçirilen Deniz
Çöpleri İzleme Programı (Marine Litter Watch - MLW) uygulandı. Kıyıdan toplanan
atıklar türlerine göre ayrıştırılarak kayıt altına alındı. Türkiye’de TÜRÇEV’in
pilot uygulayıcı olduğu programda elde edilen veriler, deniz kirliliğinin
boyutlarını belirlemek üzere uluslararası sisteme aktarıldı. İnsan kaynaklı
atıkların rüzgar, nehirler ve doğrudan bırakma yoluyla deniz ekosistemine
verdiği zararlara dikkat çekildi.
DENİZ ALTINA “BOKASHİ”
DOKUNUŞU
Tarihi Kızılkule ve Tersane bölgesinde ise eş zamanlı olarak
dip tarama çalışmaları gerçekleştirildi. Bu yılki etkinliğin en dikkat çeken
adımlarından biri, deniz ekosistemini biyolojik olarak desteklemek amacıyla
denize bırakılan “Bokashi Topları” oldu. Faydalı mikroorganizmalardan oluşan
söz konusu toplar sayesinde; denizdeki zararlı bakterilerin azaltılması, su
kalitesinin artırılması ve ekosistemin iyileştirilmesi hedefleniyor.
“TEMİZLEMEK YETMEZ,
YAŞATMAK GEREKİR”
Organizasyona Alanya Belediyesi Başkan Danışmanı Nazmi
Zavlak, Suda Arama Kurtarma Derneği (SKUT) Başkanı Mustafa Bilyaz ve ekibi,
Alanya Rotary Kulübü Başkanı Kemal Gökkuş ile üyeleri, Mavi Bayraklı tesis
çalışanları ve Alanya Belediyesi Triatlon Takımı sporcuları destek verdi.
Katılımcılar, “Sadece temizlemek yetmez, yaşatmak gerekir” sloganı altında
birleşerek, denizlerin korunmasının yılın her günü sürdürülmesi gereken bir
vatandaşlık görevi olduğunu vurguladı. Ayrıca, eşsiz kıyıların korunmasına
yönelik bu tür çevresel faaliyetlerin artarak devam edeceği kaydedildi.