Alanya Belediyesi Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nda konuşan Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, “Şehri bir plan dahilinde yeniliyoruz ve bu çalışmalar merkezle kalmayacak. Mahmutlar, Kestel, Konaklı ve Avsallar’da yenilemeler devam edecek.” dedi.
Alanya Belediyesi Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı,
Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik başkanlığında yapıldı. Toplantının açılışında
konuşan Başkan Özçelik, mayıs ayı içerisindeki çalışmalarla ilgili
bilgilendirmelerde bulundu ve Başkan Yardımcısı Servet Ünlü’nün tedavi
sürecinin devam ettiğini belirterek, bu süreçte geçici olarak Meclis Üyesi
Haydar Uyar’ın başkan yardımcısı olarak görev yapacağını söyledi. Başkan
Özçelik, “Belediyemiz, 2025 yılı için En İyi Çevre Eğitimi ve Bilinçlendirme
Etkinliği Ödülü’nü altıncı kez üst üste aldı. Türkiye genelinde bu ödülü 9
büyükşehir ve biz aldık. Bu eğitimde çocuklarımız ve gençlerimize yönelik çevre
etkinlikleri, kıyı temizliği etkinlikleri, geri dönüşüm ve bilinçlendirme
çalışmaları yer aldı.” dedi.
MERKEZ ARITMADAKİ
ÇALIŞMALAR SONA GELDİ
Alanya Merkez Arıtması hakkında bilgilendirmede bulunan
Başkan Özçelik, “Merkezi arıtmanın birinci ve ikinci havalandırmalarının
revizyonları devreye alındı. Çökertme havuzunun revizyonu tamamlandı ve
çalışmaya başladı. 5 adet bağlantı değiştirildi. Havalandırma havuzlarının çatı
kaplamalarının çalışmalarına başlandı. Şu anda merkezi arıtma, 15 bin tonluk
kapasite artışıyla fiili olarak devrede. Küçük bir eksikliği var, onun da
yarısı bitti. Toplam 12 tır koku giderici ekipmanın 6 tırı geldi. Kalanı da
gümrükteki işlemleri bekliyor ve kısa sürede gelerek o da faaliyete alınacak.”
diye konuştu.
"MAHMUTLAR’IN
TRAFİK YOĞUNLUĞUNDAN KURTULMASI GEREKİYOR"
Doğu Çevre Yolu Projesi hakkında konuşan Başkan Özçelik,
“Yapımına 2015 yılında başlanan doğu çevre yolumuz var. Çevre yolunun Mahmutlar
Mahallemizdeki yol ayrımına kadar olan kısmı, geçtiğimiz günlerde tamamlandı ve
bakanlarımızın katılımıyla açıldı. O günlerde bu yolun devamı için yapılması
gerekenleri söylemiştik. Alanya Belediyesi olarak 12 Eylül 2025’te Karayolları
Bölge Müdürlüğü’ne yolun devamı için kamulaştırılma yapılması yönünde yazı
yazmıştık. Doğru tektir ve bunu kimin yaptığının önemi yoktur. Geçtiğimiz
günlerde kamulaştırma kararı alındı. Umuyorum hızla tamamlanır ve yolun devamı
da hizmete açılır. Mahmutlar Mahallesi’nin göbeğinde çok yoğun bir trafik akışı
var. Bir an önce kamulaştırmanın tamamlanıp, o yolun açılması ve Mahmutlar’ın
bu trafik yoğunluğundan kurtulması lazım. Emeği geçen herkese teşekkür
ediyorum. Elimizden gelen bir şey varsa bizde belediye olarak talibiz.” dedi.
"ŞEHRİ BİR PLAN
DÂHİLİNDE YENİLİYORUZ"
Atatürk Caddesi’ndeki çalışmaları 3 Mayıs itibariyle
Alaaddin Keykubat Parkı’ndan, Atatürk Anıtı’na kadar tamamladıklarını kaydeden
Başkan Özçelik, "Kaldırımlarla ilgili 240 günlük ihale sürecimiz vardı ama
75-80 günde tamamlamayı hedefliyoruz. Ayrıca Yayla Yolu Caddesi’ndeki kanalizasyon,
elektrik, içme suyu hatları değişti. Atatürk Caddesi planı yapılırken burası
planda yoktu ancak aradan çıkaralım dediğimiz bir yatırımdı, onu da tamamladık.
Bu yıl Kasım ayından itibaren Atatürk Anıtı’ndan doğuya doğru gelecek ve
Karayolları’na kadar olan bölümdeki tüm altyapı yatırımlarını yenileyeceğiz.
Burada olan kolaylık ise o bölgenin elektrik hatlarını zaten yenilemiş olmamız.
Şehri bir plan dahilinde yeniliyoruz ve bu çalışmalar merkezle kalmayacak.
Mahmutlar, Kestel, Konaklı ve Avsallar’da yenilemeler devam edecek. Çıplaklı’da
Kazım Karabekir Caddesi’ni asfaltladık. Bu hafta itibariyle 3 yayla şantiyemiz
açılmış olacak. Son 35 yılda en çok yağışı bu yıl 3-4 ayda aldık. İyi oldu,
toprağımız suya doydu, barajlarımız doldu. Karla kapanan, yağmurla bozulan
yayla yollarını tek tek yapıyoruz. Bu süreçte 7 greyderimiz arıza verdi ve
bakımda. Bunlardan bir tanesi 1983 model. Fen İşleri Müdürlüğümüz bünyesine 6
yeni greyder almak istiyoruz. Bu konuda çalışmalarımıza başladık. Projelerimizi
imece usulü yapalım diye yola çıktık. Beldibi Köy Konağı kapalı alan ve İspatlı
Köy Konağı kapalı alan çalışmaları yapım aşamasında. Şıhlar Köy Konağı da
yenilendi. Bu faaliyetlerimiz içerisinde önemli bir yeri de okullarda
yaptığımız çalışmalar kaplıyor. Kestel İlkokulu Demirtaş Belen İlkokulu ve
Gümüşkavak İlkokulu’nda bu ay içinde çalışmalar yapıldı. Okullara verdiğimiz
destek durmadan devam edecek.” şeklinde konuştu.
"YOĞUN GEÇEN BİR
AYI GERİDE BIRAKTIK"
Mayıs ayı içerisinde yapılan festival ve etkinliklerle
ilgili de konuşan Başkan Özçelik, “Mayıs ayı kentimizin kültürel açıdan en
yoğun dönemlerinden birisi. 6-9 Mayıs’ta ikincisini düzenlediğimiz Gençlik
Festivalimiz vardı. Sinema gösterimleri, konserler, müzik dinletileri ve birçok
etkinlik tamamen ücretsiz olarak yapıldı. 2025 Yılı Eylül ayında kurulan Z+
Gönüllü Ekibimiz vardı. Üniversiteden pek çok arkadaşımız gönüllülük esasıyla
burada çalışıyor. 397 arkadaşımız kayıt oldu ve bu arkadaşlar 18 etkinliğimizde
ücretsiz çalıştı, çalışmaya devam ediyor. Bu arkadaşlarımızın epey bir kısmı
üniversite okumak için Alanya’ya diğer şehirlerden gelenler. Kendi
kabiliyetlerini de bu etkinliklerle artırıyorlar. Şehirlerine döndüklerinde,
orada bu bilgilerini kullanacaklar. Bu gençlik ekibimiz sayesinde dışarıdan
aldığımız insan gücü ihtiyacı ve maliyetimiz de azaldı. İlçe Milli Eğitim
Müdürlüğümüzle Hıdırellez etkinliği düzenledi. Burada çocuklarımıza tescilli
Yörük oyunları olan Folluk Fos ve Uçan Koçan gibi oyunlar öğretildi. Yine İlçe
Milli Eğitim Müdürlüğümüzle 12. Liselerarası Tiyatro Festivali’miz yapıldı. 13
lisemiz ile Alanya Belediye Tiyatrosu ve Ordu Şehir Tiyatrosu bu etkinliklere
katıldı. Oldukça güzel oyunlar ortaya çıktı. 800. yılını kutladığımız
Kızılkule'nin, Cup Plaj Voleybolu Turnuvası düzenlendi ve uluslararası arenada
Alanya’nın etkinlik profesyonelliği göz önüne konulmuş oldu. 10-16 Mayıs’ta
Hayalden Tuvale Geçiş sergisi düzenlendi ve arkadaşlarımız kendi eserlerini
sergilediler. Dip Deniz Tertemiz etkinliğimiz 11. kez düzenledi. 19 Mayıs
Atatürk Anma Gençlik ve Spor Bayramı’mızı coşkuyla kutladık. Dev bir kortej
eşliğinde kurucu önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü andık. Bu kalabalık,
vatandaşlarımızın ülke aşkını bizlere gösterdi. Mayıs ayı boyunca Halk Dansları
ve Müzik Festivalimiz yapıldı. Balkanlardan Orta Asya’ya, Kafkaslar’dan Orta
Avrupa’ya 14 farklı ülkeden ekipleri konuk ettik. 3 yılda 18 bin katılımcı bu
etkinliklerimizde yer aldı. Şehrimize de yaklaşık 14 milyon Euro civarı bir
katkı sağlandı. Sadece bu Mayıs ayında 3 bin 45 katılımcı festival vasıtasıyla
Alanya’ya geldi. Kültür ve sanatla ilgili yatırımlar orta ve uzun vadede her
zaman ekonomiye de döner. Alanya Kültür Sanat ve Turizm Festivali’mizin
24’üncüsü, büyük bir coşkuyla yapıldı. Oldukça güzel tepkiler ve tebrikler
aldık. Türkiye’nin her yerinden mutfak ürünleri, Keykubad Göç Yolu ve Kervan
Yolu, Endemik Bitkiler Sergisi, İpek Kozası, El Sanatları Üretici Pazarı,
Kızılkule Ve Genç Frekans bölümleri ile zengin içerikli festivalimizi yaptık.
Festivalimizin bu yılki teması ‘Kervan’dı. Ünlü sanatçılar Aşkın Nur Yengi,
Melek Mosso ve Goran Bregoviç konserine de yoğun katılım vardı. Bu konserlerde
iki yerli bir de uluslararası ünlü sanatçıyı getirerek festivalimizi daha
uluslararası hale getirmeye çalışıyoruz. Yaşam Boyu Başarı Ödülü geleneğimizi
de sürdürdük ve Alanya’nın tarımına destek olan, bu konuda çalışan büyüklerimiz
Ahmet Arslan, Mehmet Balki ve Ahmet Dalabasmaz’a ödüllerini verdik. Alanya
tarımına ve ekonomisine büyük katkılar sunan kıymetli büyüklerimize bir kez
daha teşekkür ediyorum. Kurban Bayramı’mızı sıkıntısız geçirdik. Kesim
yerlerimizde 1738 adet küçükbaş hayvan kesimi yaptık. Ayrıca Müftülüğün ruhsat
verdiği 90 ayrı bölümde de vatandaşlar kurbanlarını kestiler. Nöbetçi
ekiplerimiz sürekli sahada bulundu ve olumsuz bir durum yaşamadan bayramı
geçirdik. Yoğun geçen ve tatili bol olan bir ayı, bu şekilde geride bıraktık.”
dedi.
"KENDİMİZ
YAPINCA DAHA UCUZ VE KALİTELİ OLUYOR"
"Alanya Belediyesi ve Konya Büyükşehir Belediyesi
işbirliğinde düzenlenen 3. Keykubad Göç ve Kervan Yolu Yürüyüşü, Yenicepazar
Yaylası’ndan Eğrigöl’e kadar düzenlenecek" diye konuşan Başkan Özçelik,
şöyle devam etti, "Etkinliğimizi 6 Haziran’da düzenleyeceğiz ve kayıtlar 3
Haziran’da başlayacak. Kontenjanımız sınırlı, çünkü zorlu bir bölgede yapılıyor.
Antalya Valiliği koordinesinde başlatılan Antalya Mavi Akdeniz İnsiyatifi
etkinliği bu yıl Çevre Haftası etkinlikleri kapsamında Damlataş Atatürk
Parkı’nda geçekleştirilecek. Tüm halkımızı davet ediyorum. Alanya 13. Tarih ve
Kültür Sempozyumu’nun çıktılarını kitap haline getirdik. Ve sizlere sunmak
istedik. Bu kitap Alanya Belediyesi’nin kendi sistemi içerisine dahil etmiş
olduğu baskı makinelerinde basıldı. Faaliyet Raporu gibi bu kitabı da kendimiz
bastık. Buradan 300 bin TL civarında bir tasarruf ettik. Mümkün olduğunca her
şeyi kendimiz yapmak istiyoruz. Kendimiz yapınca daha ucuz ve daha kaliteli
oluyor. Kitap ve türevlerini, kartları kendimiz basıyoruz. Tüm reklam billboard
ve brandaları kendimiz basıyoruz. Geldiğimizden beri hem sıcak hem sathi
asfaltı kendimiz yapıyoruz. Bankları kendimiz yapıyoruz. Sezonluk bitkilerin
yüzde 30-40’lık bölümünü kendimiz üretiyoruz. Park mobilyalarını da kendimiz
üretiyoruz.” Başkan Özçelik, Denizli’de meydana gelen trafik kazasında hayatını
kaybeden vatandaşlar için, “Allah’tan rahmet diliyorum.” dedi.
"DENİZİ
KİRLETENLERİ LANSE EDECEĞİZ"
Belediye meclis üyelerinden gelen sorulara yanıt veren
Başkan Özçelik, “Aş Evi Projesi kazanlarla ilgili ikmal ihalesine çıkıyor. Son
aşamalara geldik, sadece tank yeri ile ilgili teknik bir problem var ve
çalışmamız devam ediyor. İhale gecikme sebebi de o oldu. Elektrikli şarj
istasyonlarıyla ilgili trafo boşlukları belirlendi, yer belirleme çalışmaları
yapılıyor ve ihale sürecine hazırız. Ulaşım Master Planı yapılıyor ve pazar
pazarının ilgili bölümleri de bu süreçte bu plan dahilinde düzenlenecek. Ulaşım
Master Planı için hocalarımızın görüşlerini bekliyoruz. Son 35 yılın en yoğun
yağışını aldık. Çok fazla bozulan, çöken yol var. Hepsine yetişmeye
çalışıyoruz. Geçtiğimiz gün Gökbel’le ilgili soru sordular. Gökbel’in
merkezinde daha yarım metre su var dedim. Geçen sene yaptık bu sene de
yapıyoruz ama günün koşulları nedeniyle bu şekilde. Konaklı’daki arıtmanın
kapasitesi iki katına çıkarıldı. Koku giderme de dahil olmak üzere tam
çalışıyor. Alanya’daki merkezi arıtmanın dış kaplaması bitmedi ama arıtma
işlemi dört dörtlük başladı. Denizdeki kirliliğin tamamı arıtmadan
kaynaklanmıyor. 22 otelin kanalizasyonunun denize bağlı olduğunu söylemiştik.
Bu yıl kanalizasyonu, yağmur suyu hattına ya da denize veren işletmelerin
isimlerini de lanse edeceğiz. Hangi işletme, otel veya apartman olursa burayı
resmiyle, ismiyle lanse edeceğiz. İki yıldır bu eksiklerin tamamlanması
gerektiğini herkese söylüyoruz. Çöp de aynı şekilde. Önceki günlerde Belediye
Çay Bahçesi’nin batı kısmında 7-8 genç arkadaşımız vardı. 3 adım ileride çöp
kutusu var ama içtikleri su şişelerini oraya attılar gittiler. Vatandaşımızın
bu konuda biraz daha dikkatli olması gerekiyor. Elimizden geldiğince biz
yapmaya çalışıyoruz.” dedi.
AÇIKALIN’DAN TÜM
HALKA DAVET
Meclisin sonunda konuşan Belediye Başkan Danışmanı
Abdurrahman Açıkalın, “A Milli Futbol Takımımız Dünya Kupası’nda yer alıyor.
Bizlerde çok heyecanlıyız. Amerika kıtasında yapılacak kupada ilk maçımız, 14
Haziran günü sabah saat 7’de olacak. Biz bu maçı Alanya Uluslararası Plaj
Sporları Merkezi’mizde halkımızla birlikte seyredeceğiz. Küçük ikramlarımız da
olacak. Tüm meclis üyelerimizi ve vatandaşlarımızı davet ediyoruz. Ayrıca kum,
deniz ve güneş dışında turizmi geliştirmek adına spor faaliyetlerimize devam
ediyoruz. Bu konuda plaj sporları da önemli ve büyük bir yer kaplıyor. Buradaki
organizasyonlarımız Saran Medya aracılığıyla ulusal ve uluslararası arenada
yayınlanıyor. CEV Milletler Kupası ve Volleyball World Beach Pro Tour Challenge
Şampiyonası Haziran Ayı’nda düzenlenecek. Bu organizasyonlara da herkesi davet
ediyoruz.” dedi. Gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından bir sonraki meclis
toplantısının 7 Temmuz Salı günü yapılmasına karar verilerek toplantı
sonlandırıldı.