ÖZÜ
: Belediyemiz Özel
Kalem Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Alanya Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü
Görev Ve Çalışma Esasları Yönetmeliği”nin aşağıda yazılı olduğu şekliyle uygun
görülmüştür şeklindeki Bütçe Komisyonu kararının kabulüne oybirliği ile karar
verildiği.
Bütçe
Komisyonunun 03.02.2014 tarih, 3 nolu 11 maddeden oluşan Kararının
11.maddesinde yer alan; Belediyemiz Özel Kalem Müdürlüğü tarafından hazırlanan
“Alanya Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü Görev Ve Çalışma Esasları
Yönetmeliği”nin aşağıda yazılı olduğu şekliyle uygun görülmüştür şeklindeki
Bütçe Komisyonu kararının kabulüne oybirliği ile karar verildi.
T.C
ALANYA
BELEDİYESİ
ÖZEL
KALEM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV
VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİBÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE
1-(1) Bu Yönetmeliğin amacı; 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ve
ilgili mevzuat çerçevesinde, ALANYA Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü´nün görev,
yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam:
MADDE
2- Bu Yönetmelik; Alanya Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğünün kuruluş,
görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE3-(1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye
Kanunu´nun 15 inci maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1)
Bu Yönetmeliğin uygulamasında;
a)Başkan:
alanya Belediye Başkanını,
b)BaşkanYardımcısı:
Alanya Belediyesi Başkan Yardımcısını,
c)Başkanlık:Alanya
Belediye Başkanlığını,
ç)Belediye:alanya
Belediyesini,
d)Encümen:Alanya
Belediye Encümenini,
e)Meclis:Alanya
Belediye Meclisini,
f)Müdür: Alanya
Belediyesi Özel Kalem Müdürünü,
g)Müdürlük: Alanya
Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğünü,
ğ)Personel: Alanya
Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğüne bağlıçalışanları, ifade
eder.
Temel
ilkeler
MADDE
5- (1) Müdürlük;
a)Karar
alma,uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b)Hizmetlerin
temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c)Hesap
verebilirlik,
ç)Kurum
içi yönetimde ve İli ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d)Uygulamalarda
adalet ve hizmette eşitlik,
e)Belediye
kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f)Hizmetlerde
geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,ilkelerini esas
alır.
İKİNCİ
BÖLÜM
Teşkilat,İş
İlişkileri, Personel ve Bağlılık
MADDE
6- Özel Kalem Müdürlüğünün Teşkilatı şunlardır:
1-Özel
kalem büro ve protokol birimi
2-Dış
İlişkiler Birimi
2-a
Kardeş şehir ilişkileri ,Yurt dışı bağlantılar
2-b Proje
3-Turizm
Basın Halkla ilişkiler Birimi
4-Sekretarya
5-Beyaz
Masa
6-Araç Tevzii
İş
ilişkileri
MADDE
7-(1) Müdürlüğün Belediye
içindeki ilişkileri aşağıdaki şekildedir;
a)Başkan
ve Başkan Yardımcıları
b)Belediye
Müdürlükleri
(2)
Müdürlüğün Belediye dışındaki ilişkileri aşağıdaki şekildedir;
a)Yurt
dışı bağlantılar kardeş şehir
b)Vatandaşlar
Personel
MADDE8- (1) Müdürlükte bir Müdür ile mer´i norm
kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel,
ihtiyaç
halinde hizmet alımı yoluyla personel alarak görev yapar.
Bağlılık
MADDE9-(1) Müdürlük, Başkana bağlıdır. Başkan, bu
görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Görev,
Yetki ve Sorumluluklar
1-Özel
Kalem Müdürlüğünün görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE
10 – (1)
Başkanlığın amaçları, prensip ve
politikaları ile ilgili mevzuat ve Başkanın belirleyeceği esaslar çerçevesinde,
Belediye sınırları içerisinde aşağıdaki görevleri yürütür:
a)Müdürlük
iş ve işlemlerini mevzuat çerçevesinde Başkanlık, Meclis ve Encümen kararlarına
göre yürütmek,
b)Müdürlüğün
çalışmalarını tanzim etmek ve personel arası görev dağılımı yapmak,
c)Belediyenin "Stratejik Planı" çerçevesinde faaliyetlerini yürütmek,
ç)Personelinin
disiplin ve sicil işlerini yapıp onaylamak,
d)Müdürlük
birimleri arasında koordinasyonu sağlamak,
e)Müdürlüğün
çalışma programını hazırlatıp uygulatmak,
f)Müdürlük
personelinin her türlü özlük işlerini organize edip yürütülmesini sağlamak
Müdürlüğü´nde yürütülen tüm sosyal yardım çalışmalarının koordineli bir şekilde
sürdürülmesini sağlamak,
g)Müdürlük
çalışmalarında kullanılan demirbaş malzeme ve kırtasiyenin amacına uygun
kullanımını sağlamak,
ğ)Müdürlük
ile ilgili faaliyet raporlarının periyodik olarak hazırlanması ve Başkanlığa
sunulmasını sağlamak,
h)Müdürlük
personeline görev dağılımını yapmak, izlemek,görevli personelin disiplin amiri
olarak görev ve sorumluluklarını yerine getirmek,
ı)Süreçlerin
sürekli iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
i)Yapılan
çalışmalarda personelin motive edilmesi,verilen önerileri değerlendirerek
gerektiğinde çalışmalara katılarak, çalışma ortamını sürekli olarak geliştirme
çabası içinde olmak,
j)Müdürlük
ile ilgili yazışmaların yapılmasını sağlamak,
k)Başkan
tarafından verilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
l)Müdürlük
ile ilgili bütçe hazırlanmasında mali işlere yardımcı olmak
m)Müdürlük
faaliyetlerinin etkin, verimli ve amaca uygun gerçekleştirilmesini sağlamak,
çalışmaları planlamak, izlemek, denetlemek ve koordine etmek,
n)Vatandaş
memnuniyetini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak,
o)Tespit
edilmiş strateji, hedef ve politikalar doğrultusunda planlar hazırlamak,
uygulamak ve aksayan kısımlara yönelik çözümler üretmek,
ö)Personelin
eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek, eğitim almalarını sağlamak.
p)
Başkanlık Makamı’nın görev ve sorumluluklarında kendilerine yardımcı olmak ve
Belediye Başkanı`nın mevcut yükünü hafifletmek, Özel Kalem Birimi’nin görev ve
yetkileri dâhilindedir. Başkanlık Makamı’nın emir ve direktiflerini
müdürlüklere ulaştırmak, takip ve sonuçlandırılmasını sağlamak görevleri
kapsamındadır. Belediye de hizmet veren tüm müdürlüklerin kendi aralarında ve
bu müdürlükler ile Başkanlık Makamı arasındaki işbirliği ve koordinasyonu temin
etme görevi Özel Kalem Müdürlüğü`nün önemli görevleri arasındadır. Başkanlık`a
ulaşan vatandaş talepleri ve şikayetleri değerlendirilip, Belediyemizi
ilgilendirenlerin çözümleri sağlanırken, diğer kamu kurum ve kuruluşlarını
ilgilendiren talep ve şikayetlerin çözümlenmesinde vatandaşa yardımcı
olunmaktadır. Vatandaş, kurum ve kuruluşlardan gelen Başkan ile görüşme
istekleri titizlikle takip edilip Başkanımızın programının müsaade ettiği
çerçevede en kısa sürede bu randevu talepleri karşılanmaktadır. Özel Kalem
Müdürlüğü`nün bir diğer hizmeti ise çeşitli açılış ve törenlere Belediye
Başkanı` nın iştirak etmesini temin etmek, herhangi bir sebepten dolayı
Belediye Başkanı`nın katılamadığı organizasyonlara Başkanlık Makamı adına
çelenk yada çiçek göndermektir. Ayrıca, Belediye Başkanı adına taziye ve
kutlama mesajları gönderilmesi Özel Kalem Müdürlüğü`nün görevi kapsamında
olduğu gibi, her türlü konuda Belediye Başkanı’nın en iyi hizmet vermesi için
sağlıklı bir ortam yaratılması da görevleri arasındadır
(2) Müdür, 10 uncu maddede belirtilen
görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, Başkanlık Makamı ‘na
karşı sorumludur.
Özel
kalem büro ve protokol biriminin
Görevleri:
MADDE-11
a)
Başkanlık Makamının talimatları doğrultusunda; günlük çalışma programının
yapılması, düzenli-verimli telefon haberleşmesi ile
randevu trafiğinin
sağlanması ve çeşitli toplantılar düzenlenmesi işlemlerinin yapılmasını,
kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
b)
Belediye'yi ve Belediye Başkanı'nı ziyaret için gelen temsilci ve misafirleri
ağırlamak ve gerekli tüm düzenlemeleri yapmak,
c)
Başkanlık ve Belediye birimleri arasında koordinasyonun temini için gerekli
işlemlerinin yapılmasını takip ederek sonuçlandırmak,
ç)
Başkanlık makamının istekleri doğrultusunda dosyalanması işlemlerinin
yapılmasını ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
d)
Halk günleri ve/veya diğer günlerde Belediye Başkanı'nı görmek için gelen
vatandaşların isteklerinin alınması ve alınan bilgilerin Belediye Başkanı’na
rapor edilmesini sağlamak,
e)
Özel Kalem Müdürlüğüne intikal eden haberleri, bilgi ve belgeleri en hızlı
şekilde Başkan'a ulaştırılması işlemlerinin yapılmasını, takip edilerek
sonuçlandırılmasını sağlamak,
f)
Belediye Başkanı'nın günlük, haftalık ve aylık çalışma programını hazırlamak,
randevu taleplerini değerlendirip programa almak ve telefon görüşmelerini
sağlamak. Başkan'ın zamanını çok iyi planlamasına yardımcı olmak için gerekli
tüm işlemleri yapmak,
g)
Başkan tarafından yapılacak konuşma ve sunumlarda gerekli hazırlıklara ilişkin
tüm işlemlerin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını
sağlamak,
ğ)
Resmi tören ve kutlamalarda Belediye'nin üzerine düşen görevleri ilgili
birimlerle işbirliği halinde organize etme işlemlerinin yapılmasını ve takip
edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
h)
Belediye Başkanı'na sunulacak her türlü belge, yayın, karar ve yazılarla ilgili
gerekli işlemleri yapmak,
ı)
Yönetim geliştirme çalışmaları doğrultusunda düzenlenen eğitim programları ve
etkinliklerde ilgili Müdürlüğe verilecek destek için gerekli işlemlerin
yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
i)
Başkanlığın kurum dışı toplantılarını organize edilmesi,
j)
Başkanlığın, yürütülmekte olan çalışmaları, toplantı ve davetlerle ilgili resmi
prosedürü sağlamak,
k)
Belediye Başkanı'nın Belediye Meclisi, Belediye Encümeni ve Belediye hizmet
birimleri ile ilişkisini sağlamak, Belediye Başkanı'nın talep ettiği bilgileri
toplamak,
l)
Bakanlığı ilgilendiren toplantı, brifing ve görüşmeleri düzenlemek, bunlara ait
önemli not ve tutanakların tutulması ve yayımlanması işlemlerinin yapılmasını
sağlamak,
m)
Belediye Başkanının katılmadığı organizasyonlara Başkanlık makamı adına mesaj,
çelenk ya da çiçek göndermek,
n)
Belediye Başkanının temsil ağırlama, kutlama, tören, haberleşme, temsil,
yurtiçi ve yurt dışı seyahatlerindeki yazışma ve tahakkuk işlemlerini yapmak,
o)
Açılış, kutlama, mezuniyet vb. törenleri, toplantı gibi faaliyetleri organize
edilmesi, gerekli duyuruların yazılı görsel basında yayımlanması işlemlerinin
yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
ö)
Belediye Başkanının onaylaması gereken tüm evrakların makama sunulması ve
sonucun ilgili birimlere dağıtılmasını sağlamak,
p) Başkanlığın,
Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kaymakamlık, İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçedeki
diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları ile muhtelif zamanlarda görüşmeler yapılmasını
sağlamak,
r)
Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen
görevlerin icra edilmesini sağlamak
2-Dış
ilişkiler biriminin görev, yetki ve sorumlulukları
2-a)MADDE 12- Kardeş Şehir ilişkileri /Yurt içi-Yurt Dışı
İlişkiler ve bağlantılar
a)Belediyenin
amaçları, prensip ve politikaları ile Başkanın belirleyeceği esaslar
çerçevesinde,Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda,
Belediyenin Yerel bazda,Ulusal bazda ve
uluslararası kuruluşlar ile mevcut ilişkilerinin geliştirilmesi ve yeni
ilişkiler kurulmasını sağlamak,
b)Avrupa
Birliği, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı,Avrupa Yatırım Bankası,
Birleşmiş Milletler Endüstriyel Kalkınma Örgütü, DünyaBankası, Ekonomik
İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı ve bunlara benzer diğer uluslar arası teşkilat,
kurum ve kuruluşların, dünya ülkelerinde yenilik, proje ve girişimcilik
kültürünü geliştirmeye yönelik politikalarını, stratejilerini,faaliyetlerini,
teşviklerini, fonlarını, program ve projelerini takip etmek ve buralardan
ilçemizin yararlanabileceği imkanları belirlemek, bu bulgulara bağlı olarak
proje teklifi hazırlama, inceleme, proje yönetimi, hibe, fon ve kredi sağlama
konularında çalışmalar yapmak,
c)Uluslararası
kuruluşlar ile ilgili resmi yazışma,üyelik onay, meclis kararı, onayları dahil
tüm işlemleri yürütmek,
ç)Belediyenin
üyesi olduğu uluslararası kuruluşlar ile olan bağlantıları sürdürmek,
d)Belediyenin
koordinatörü olduğu kuruluşlar ile bağlantıları sağlamak, diğer
koordinatörlerin çalışmalarına destek vermek,
e)Belediyeye
intikal eden çeşitli dillerdeki yazı, belge ve dokümanların incelenip gerekli
görülenlerin tercümesi ile birlikte ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak,
f)Belediyenin
uluslararası kurum ve kuruluşlarla kurduğu veya kuracağı ilişkilerin sağlıklı
yürütülmesi, konu ile ilgili bilgi ve dokümanların alınabilmesi için
uluslararası iletişim ağından da faydalanılarak söz konusu bilgilerin derlenip
düzenlenmesi ile birlikte Belediye heyetlerinin yurtdışı seyahatleri sırasında
kullanılabilir hale getirilmesini sağlamak,
g)Yerel
yönetimler, uluslararası kurum ve kuruluşlar, kültür ve sanat kurumları ile
ilişkiler kurmak, işbirliğini sağlamak , maddi ve manevi kültürümüzün
tanıtımını sağlamak,
ğ)Uluslararası
kuruluş, kardeş kent ve diğer dünya kentlerinden gelecek misafirleri ağırlamak,
gerekli programları yapmak ve yetkililerle görüşmelerini sağlamak,
h)Belediye
personelinin yurtdışına çıkışlarını organize etmek, vize başta olmak üzere
görevlendirmelerle ilgili yolluk, pasaport, seyahat, konaklama, hediye
temini,yurt dışı toplantı organizasyonları ve gerekli işlemleri tamamlamak,
gerekli programları ve rezervasyonlarını yapmak,
ı)Ülkeler
arası ilişkilerde ülkemizin dış ülkelerle itibarının artmasına yerel yönetimler
bazında zemin hazırlamak,
i)Sosyal
Devlet anlayışının daha da gelişmesi için dış ülke kentlerine yapılacak
seyahatlerdeki gözlem, inceleme ve dokümantasyon çalışmalarının öncülüğünü
yapmak,
j)Alanya
ilçesinin medeniyet, tarih ve doğasının Dünya çapında tanıtımını sağlamak,
k)Kalkınmış
ülkelerdeki şehircilik yapısı ve insan kaynakları incelenerek birikimlerin
aktarılmasına zemin hazırlamak,
l)Uluslararası
barışa katkı sağlamak için her türlü insani programı düzenlemek, uluslararası
ilişkilerde ülkemizin etkinlik ve güvenirliğine katkı yapmak, dostane ilişkiler
sergilemek,
m)Alanya ilçesi ile dünya kentleri arasında kardeş
kent ilişkisi kurulması ve mevcut ilişkilerin geliştirilmesini sağlamak, kardeş
ve dost şehirler ile ilişkileri yürütmek,
n)Belediyeler
ile bağlantılar, ortak organizasyonlar, uluslararası öğrenci değişimleri,
kardeş okul ve kurum bağlantılarına destek vermek, kardeş kent uygulamaları ile
farklı kültürlerin birbirlerini tanıması ve yakınlaşmasını temin etmek, halklar
arasında kardeşlik duygusunu geliştirecek etkinlikler düzenlemek,
o)Ülkeler
ve belediyeler arasında ekonomi, ticaret, eğitim, bilim ve teknoloji
konularında alışverişi geliştirmek, işbirliği alanlarını geliştirmek,
ö)Yurt
dışına giden ve şehrimize gelen temsilciler aracılığı ile Belediyenin en iyi
şekilde temsil edilmesini ve tanıtılmasını sağlamak,
p)Belediyenin
yurt dışından gelen konuklarının ağırlanmasını sağlamak, ziyaret
programları,toplantı organizasyonu, tercümanlık ve rehberlik hizmetleri,
yabancı misafirlere verilen yemeklerde protokol düzeni, hediye temini,
gerektiğinde geliş ve dönüş yolculuklarında refakat etmek,
r)Ülkemizdeki
diplomatik misyon temsilcilerinin ve kentimizi çeşitli nedenlerle ziyaret eden
yabancı konukların kentimizdeki programlarının gerçekleştirilmesi ve
belediyenin üst düzey temsilcileri ile yaptıkları görüşmelerde tercümanlık
hizmetlerini yapmak,
s)Resmi
veya özel uluslararası kurum ve kuruluşlarla, kültür, sanat, ticaret, spor ve
sosyal kuruluşlarla bağlantı kurmak ve işbirliği sağlamak,
ş)Yurtdışındaki
veya yurt içindeki belediyelerle yerel yönetimin geliştirilmesine katkı
sağlayacak konularda iyi niyet ve işbirliği protokolleri imzalanmasını
koordineve uygulanmasını takip etmek,
t)Yurtiçi
ve yurtdışı üniversitelerin ilgili bölümleri ile diyalog kurarak karşılıklı
görüş alışverişinde bulunmak,
u)Belediye
bünyesinde yurtiçi ve dışındaki ilgili
kurum ve kuruluşlarla koordinasyona giderek, ortak inceleme, araştırma ve
uygulama birimleri oluşturmak ve çalıştırmak,
ü)Uluslararası
etkinlikler ve toplantılar organize etmek; kültür, sanat, turizm, eğitim, spor,
ticaret, sağlık ve benzerleri ile ilgili Belediyenin birimleri veya ilgili
kuruluşlar ile ortak çalışmalar yapmak;
v)Uluslararası
toplantılara katılım sonrasında katılımcının raporunun temin edilmesi, edinilen
bilgi ve belgelerin ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak, yapılan
çalışmalarla ilgili kamuoyunu aydınlatmak,
y)Toplumun
ilgi ve bilinç seviyesini yükseltmek için; yerli ve yabancı, yerel, ulusal,
uluslararası basın yayın araçlarından istifade etmek, her dilden broşür, dergi,
kitap ve benzeri yayınlar yapmak.
2-b) Proje Biriminin Görevleri
MADDE
13 -(1) Proje Biriminin görev
yetki ve sorumlulukları şunlardır
a)Ulusal
ve Uluslararası hibe programları ve fonları takip ederek projeler
hazırlamak,sunmak ve yürütmek,
b)Ulusal
veya Uluslar arası Kredi ve fon kuruluşları ile ortaklıklar oluşturmaya
yönelik;fizibilite, Pazar araştırması ve benzeri çalışmalar yapmak veya
yaptırmak,
c)Mevzuatın
gönderdiği diğer görevleri yapmak
ç)Avrupa
Birliği içindeki kaynak ve oluşumlara ulaşmada ana hedefleri belirlemek ve
benzeri konularda rehberlik etmek, öneri ve tekliflerde bulunmak, yapılan çalışmaların
koordinasyonunu sağlamak ve denetlemek,
d)Avrupa
Birliği üyesi ülkeler ve birlik kurumlarıyla kurumumuz yararına işbirliği
çalışmalarında bulunmak ve bunlardan oluşan çalışma guruplarına mevzuat
dahilinde katılmak,
e)Avrupa
Birliği müktesebatı doğrultusunda çalışmalar yapmak.
f)Avrupa
Birliği Bakanlığının açıkladığı projere katılmak,uygulama ve sonuçlandırmak
3)Turizm
Basın ve Halkla İlişkiler Biriminin Görev Yetki ve sorumlulukları
MADDE-14
a)Belediye
çalışmalarının basına bildirilmesi konusunda gerekli çalışmaları yapar
b)Belediye
çalışmalarının halka duyurulması için bülten çıkartılmasın sağlar
c)Belediyeye
ait web sayfasında gerekli haberleri
yapar
d)Turizm
çalışmaları konusunda gerekli çalışmaları yapar diğer birimlerle bu konuda
koordineli çalışmalar gerçekleştirir
e)Halkla
ilişkiler konusunda gerekli çalışmaları yapar
f)
Basın ve medyada çıkan Belediye ile ilgili haberleri takip etmek, gerekli
cevaplandırmanın yapılmasını sağlamak,
4-SEKRETERYA
MADDE-15
a)Başkanlık
makamına gelen vatandaşlara yardımcı olur .
b)Planlanan
randevuları yerine getirir.
5-BEYAZ
MASA
MADDE-16
a)Halk
günlerinde gelen vatandaşların düzenli bir şekilde Başkanla görüşmesini,
gerekli kayıtların tutulmasını, şikâyet, dilek ve
önerilerin ilgili birimlere
iletilmesini sağlamak,
b)Sorunlarını
Belediye Başkanı’na iletmek üzere gelen vatandaşları; dinleyerek onları
ilgililere yönlendirmek,
c)Gelen
talep ve/veya şikâyetleri alarak kayıt altına almak,
ç)Talebin
çözüme kavuşturulması için ilgili muhatabı tespit etmek,
d)Talebi,
çözümleme muhatabına iletmek,
e)Çözüm
için ilgili muhatap nezdinde çözümleme işlemlerinin başlatılmasını sağlamak,
f)Çözüm
aşamalarında talep sahiplerine bilgi vermek,
g)Talep
ve/veya şikâyet konusunun çözüldüğü hususunda vatandaştan teyit alarak evrakı
kapatmak.
6-ARAÇ
TEVZİ
MADDE-17
a)Araçlar
göreve çıkmadan önce 1. Kademe günlük bakım formunu doldurarak araç tevzii
merkezine teslim eder.
b)Araçlar
gün içerisinde günlük olarak doldurdukları takip çizelgesine her çıktıkları
görev için ayrı ayrı doldururlar
c)Gün
bitiminde doldurdukları takip çizelgesini araç tevzii merkezine teslim eder.
Personelin
görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
18-
(1)
Personel, bu Yönetmelikte belirtilen iş ve işlemleri mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar doğrultusunda gereken
özen ve sürati göstererek yapar.
(2) Personel görevlerini yaparken
mevzuatın tanımış olduğu tüm yetkileri kullanır.
(3) Personel iş ve işlemlerden amirlerine
karşı hiyerarşik olarak sorumludur.
(4)
Personel, görev tanımında yer almayan ancak amirleri tarafından göreviyle
alakalı verilecek diğer görevleri de yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Planlama
ve Koordinasyon
Planlama
MADDE
19-
(1)
Müdürlükteki iş ve işlemler, Stratejik Plana bağlı kalınarak yıllık plan
doğrultusunda yürütülür.
Koordinasyon
MADDE
20-
(1) Personel arasındaki işbirliği ve
koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2)
Müdürlüğün yazışmaları Başkanın veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası
ile yürütülür. Müdürlüğün, Belediyenin diğer birimleriyle olan yazışmaları
Müdürün imzası ile de yürütülebilir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Ortak
Hükümler
Genel
sorumluluklar
MADDE
21- (1) Müdürlükte görev yapan personeller:
1)Görevlerini
mevzuata uygun olarak yerine getirirler,
2)Müdürlüğün
faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir,
3)Hiçbir
fark gözetmeden her vatandaşa eşit davranır,
4)Beceri
ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli
olarak katılır,
5)Bulunduğu
pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
6)İş
bölüşümü koordinasyon içerisinde yapılır
7)Verilen
işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine
getirir,
8)Kendisinin
verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı
artırır,
9)Faaliyeti
için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
10)Verilen
direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
11)Yaptığı
işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.
ALTINCIBÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE
22-(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili
mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE
23-(1) Bu Yönetmelik hükümleri; 5393 Sayılı Belediyeler Kanunu´nun 18 inci
maddenin (m) bendi gereği Alanya Belediye Meclisinin onayından sonra Belediye
Başkanı´nın imzası ile yürürlüğe girer.