ALANYA BELEDİYESİ
EVLENDİRME MEMURLUĞU
(İrtibat Tel: 0
242 513 22 52)
TÜRK VATANDAŞLARI İÇİN GEREKLİ BELGELER
1.
Fotoğraflı Nüfus Cüzdanı’nın aslı ve birer
fotokopisi (Sürücü Belgesi v.b belgelerle işlem yapılmaz)
2.
Evlenme İşlerine Mahsus Sağlık Raporu.Akdeniz anemisi (Talasemi) kan testi sonucu ile birlikte “Aile Hekimliği veya Özel Sağlık kurum ve
kuruluşlarından alınacaktır.
3.
5’er
adet Vesikalık Resim.Evlendirme Yönetmeliğine uygun olarak son 6
ay içinde çekilmiş olmalıdır.Biometrik fotoğraflar kabul edilmemektedir.
4.
Evlenecek çiftlerin müracaata birlikte gelmeleri
gerekmektedir.
5.
Başvurular saat 08:30 ile 12:30 ve 13:30 ile
16:00 saatleri arası alınmaktadır. CUMA
günleri nikah salonunda nikah işlemi
yapılmamaktadır.
6.
İkametgah
adresleri Alanya dışında olanların e
devlet üzerinden adres beyanı getirmeleri gerekmektedir.
YABANCI ÜLKE VATANDAŞLARI İÇİN GEREKLİ
BELGELER
1.
DOĞUM BELGESİ: Kişinin adı,soyadı,doğum
yeri,doğum tarihinin açıkça yazılı olduğu, Türkiye’deki tercüme büroları
tarafından tercüme edilmiş ve Noter tasdikli hali.
2.
EVLENME EHLİYET BELGESİ: Kişinin evlenmesine engel bir hali olmadığını,
bekar/boşanmış veya dul olduğunu belirtir Türkiye’deki tercüme büroları
tarafından tercüme edilmiş ve Noter tasdikli belge.
3.
PASAPORT:Türkiye’deki
tercüme büroları tarafından tercüme edilmiş ve Noter tasdikli hali.
YABANCI EVLİLİKLERLE İLGİLİ EK BİLGİLER
a)
Ahvali Şahsiye sözleşmesine taraf olan ülke
vatandaşları; Doğum Belgesi ve
Evlenme Ehliyet Belgesini, “Çok Dilli” olarak alacaklardır. (Örnek: Almanya, Hollanda, Belçika, İtalya, Fransa,Avusturya)
b)
Lahey Sözleşmesine üye ülke vatandaşları ise;Doğum Belgesi ve Evlenme Ehliyet Belgesini
Apostilli olacaklardır.Apostilli olan belgeler Türkiye’deki tercüme büroları
tarafından tercüme ettirilerek,Noterden tasdik ettirilecektir. (Örnek:Rusya,
Azerbaycan, Kırgızistan, Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan,Tacikistan,
Belarus, Ukrayna)
c)
Hiçbir sözleşmeye taraf olmayan ülke vatandaşları; Ülkelerinden aldıkları evrakları, Ankara’daki Konsolosluklarına
onaylattırdıktan sonra, Dışişleri Bakanlığı’na tasdik ettirip , Türkiye’deki
tercüme büroları tarafından tercüme edilmiş ve Noter tasdikli halini
getireceklerdir. ( Örnek:Suriye, İran, Irak, Ürdün, Fas, Cezayir, Suudi
Arabistan v.s… )
d)
Evraklarını
Türkiye’deki Konsolosluklarından temin edecek olanlar,Konsolosluk Ankara’da ise
Dışişleri Bakanlığı’na, Diğer illerde ise o İl’in Valiliği’ne tasdik
ettirdikten sonra, Türkiye’deki tercüme büroları tarafından tercüme edilmiş ve
Noter tasdikli halini getireceklerdir.
EVLİLİKLE İLGİLİ HUKUKİ BİLGİLER
1.
Erkek ve
kadın 17 (On Yedi) yaşını doldurmadıkça evlenemez.Ancak,hakim olağanüstü
durumlarda pek önemli bir sebeple 16 (On altı) yaşını doldurmuş olan erkek ve
kadının evlenmesine izin verebilir.17 (On Yedi) yaşını doldurmuş olanlar nikaha
anne-baba ve kimlikleri ile gelecekler,ya da noterden anne babanın izin
verdiğine dair muvafakatname getireceklerdir.
2.
Boşanma veya
eşinin ölümünden sonra yeniden evlenmek isteyen kadının, boşanmasından veya
eşinin ölümünden sonra 300 (Üç Yüz) gün geçmesi gerekir.Bu süre geçmeden
evlenme isteniyorsa, aile
mahkemesinden bu (300 gün) sürenin
kaldırılmasına yönelik “İddet Müddeti” kaldırılması kararı alınmalıdır.
3.
65 yaş ve
üstü olanlardan;Devlet Hastanesi veya Üniversite Hastanelerinden evlenmelerine
engel bir durumlarının olmadığını gösterir “Heyet
Raporu” istenilmektedir.
4.
Evlendirme
Yönetmeliğinin 42’inci maddesine göre belgelerin geçerlilik süresi 6 (altı)
aydır.
5.
Mesai
saatleri haricinde kıyılacak nikahlar özel istekdir.
6.
Nikah sonrası
“Mernis Evlendirme Bildirimlerinin”elden verilmesi yasaktır.
7.
Müracaat
sırasında alınan “Aile Cüzdan
Ücretleri”evlilikten vazgeçilmesi durumunda aide edilemez.
8.
Kızlık
soyadını kullanmak isteyen bayanlar müracaat anında soyadını kullanmak
istediklerini beyan etmeleri gerekir.
9.
Nikah anında
en az iki şahit olmalıdır.Şahitlerin kimlikleri yanında bulunmalıdır.
10.
Boşanmış veya
dul olan kişilerin evli yazan kimlikleri ile işlem yapılmamaktadır.Bu şekilde
olan kimliklerin değişmesi gerekmektedir.